Оё Эшони Муфтӣ ҳақ мегӯяд?

Дилшод МИРЗОЕВ«Озодагон» №17 30.04.09.

Ҳамду сано Холиқи якторо ва салоту салом ба Муҳаммад Мустафо (с) Худованд ба воситаи фиристодани паёмбари охирин ва китоби инсониятсози худ ҳаёти башариятро, ки ба дараҷаи пасттарини ҳайвонӣ расида буд, ба кулли тағйир дод.

Таърих гувоҳ аст, ки инсоният дар муддати 1400 соли Ислом ба чи дастовардҳои гаронбаҳо ва пурарзише соҳиб шуд. Аз замонн садри Ислом то имрӯз бобову аҷдоди форсзабонҳо низ аз ин неъмати Илоҳӣ ва ҳадяи гаронбаҳо истифода бурданд. Алҳамдулиллоҳ, мо низ, ки имрӯз фахр аз миллати тамадунофарин ва пешвоёни шоиста дорем, туфайли ин неъмати илоҳӣ аст. Худованд бори вазнини расонидани аҳкоми Исломро ба бандагонаш баъд аз анбиё дар болои уламо ва пешвоён ниҳодааст. Уламои Ислом дар муддати 1400 сол барои расонидани сухани Худо ва эҳё кардани суннати Расул то имрӯз бо вуҷуде, ки аз ҷониби ҳокимони худхоҳ монеъаву фишорҳои зиёде диданд ва ҳатто ки ҷони худ ва пайвандонашонро аз даст доданд, вале хиёнат ба амонати Парвардгор накарданд.

Дар тамоми давлату ҳукуматҳо уламо ба ду гурӯҳ тақсим шуданд. Гурӯҳи аввал вазифаи муқаддаси худро иҷро карданд ва амонати илоҳиро, ки Қуръону ҳадис аст, фарк байни ҳалолу ҳаром аст, то имрӯз ба мо расонданд, ки таърих номашонро имрӯз ҳам ба некй ёд мекунад. Ба қавле худ сӯхтанд то ба миллати худ равшанй диҳанд. Гурӯҳи дуввум уламои дарборӣ буданд ва х,астанд, ки дар ростои қонеъ кардани нафси худ ва хоҷагони худ хизмат карданд, ки на таърих ёди хайре аз эшон дорад ва на халқ имрӯз эҳтиромашон мекунанд ва ҳоҷат ба гуфтану навиштан нест, зеро ҳамагон бо чашмони худ ин ҳолатро мебинанд .

Мақолаи аз номи раиси Шӯрои Уламои ҷумҳурӣ Шайх Амонуллоҳ навишта шударо дар ҳафтаномаи «Нигоҳ» хондам ва шукронаи Худоро кардам, ки Муфтии мо ҳам эрод гирифта метавонистаанд! Эшони Муфтӣ ҳақ гуфтаанд «Ҳоҷӣ Акбар нохақ мегӯяд!» Барои он ки Тураҷонзода ба иззати нафси муфтӣ расидаанд. Ҳоҷӣ Акбар бори аввал нест, ки «ноҳақ» мегӯянд. Аввалин «ноҳақгӯмҳои» эшон аз мақолаи «Аз номи Ислом ба зарари Ислом» буд ва ин «ноҳакгӯиҳо»-и эшон то имрӯз идома дорад. Дар вақте ки раиси шӯрои уламо дар хоби гарон буданд Ҳоҷӣ Акбар аз зарари ҷиддии «ҳизбуттаҳрир» ҷомеа ва ҳукумати кунуниро ҳушдор дода буданд. Ва зарарҳои рӯҳиву маънавии маводи мухаддирро, ки ба нобуди ҷомеаву миллат мебарад, баён карда буданд.
Кош Худованд Эшони Муфтиро ғайрат медод, ки ин эродҳои худро чанд сол пештар рӯи кор меоварданд. Ва ин амонати вазнини пешвои як миллати 7-миллионаро, ки ба қавли Раиси Ҷумҳур 99 фоизаш мусулмон аст, ба қадри иститоати худ иҷро мекарданд.

Агар Тураҷонзода «хизматҳои раиси шӯрои уламоро нодида -намегирифтанд» ба хотири мубораки Эшони Муфтӣ ин қавли Набии Раҳмат ва Мухбири содиқ {с} «Бигӯед ҳақро, агарчанде бошад талх» ҳам намерасид. Чунки дар ин муддати дуру дарози роҳбари динии ҷумҳуриро ба ӯҳда доштанашон боре ҳам ба ин ҳадис амал накардаанд. Чаро?!!!

Ё Эшони Муфтӣ ин ҳадиси Расули акрам (с,с )-ро надидаанд: «Куллукум роъин ва куллукуад масъулун ан раъиятиҳи».
Ҷаноби муфтӣ, надидаи шумо ҳакикатро аз он ҷо сарчашма мегирад, ки ба атрофи худ низ бо диққат назар намеандозед. Вагарна наход шумо дар ин муддати дуру дарози роҳбариатон як бор ба таҳоратхонаи масҷиди марказӣ надаромада бошед. Агар даромадаед инсофан рӯи Худоро дида бигӯед, ки ин ифлосиҳову бетаъмир будани таҳоратхона дар ин асри бисту як чиро барои бинанда нишон медиҳад?

Раиси ҷумҳур ба Шумо бовар карда солҳост, ки ихтиёри умури динро бар душатон гузоштаанд. Шумо ба ин эҳтироми раиси ҷумҳур (бо кадом амалатон) чи хизмати шоистае кардед? Ё ин ки то калон аз масҷиди марказй ва таҳоратхона дидан накунад таъмиру тармим кардан макрӯҳ аст?

Эшони Муфтӣ масъалаи дуввуме, ки бояд шумо дар баробараш сукут ихтиёр намекардед ин масъалаи сатр – ҳиҷоб аст. Шумо худ медонед, ки сатр ба ояти Қуръон фарз аст ва дар фарз будани он шакке нест ва занҳои мо тоҷикон пеш аз Ислом ҳам чунин урёне, ки дар замони раиси шӯрои уламо будани шумо шудаанд, дар ҳеч замоне ҳатто дар 70 соли шӯравй, набуданд. Ва шумо бо ин шӯрои уламо чи хидмате дар ин масъалаи фарзӣ барои модарону хоҳарони мусулмон анҷом додаед? Як бор инсофан ба мактабу кӯчаҳо ба либоси дар бар кардаи духтарон, назар кунед. Оё ин «либос» зебандаи духтару зани мусулмон аст?
Масъалаи саввум, Қуръонро назар кунед, сураи Бақара Ояи 114-ро, Расули Акрам (с,с) фармудаанд: фарзандонатонро дар ҳафтсолагӣ таълими намоз кунед, дар даҳсолагй зарб кунед ба хотири намоз. Щумо медонед, ки ҳеч ибодахеро! Қуръон баъд аз ягона донистани Худо аз намоз боло зикр мекардааст.

Оё шумо ҳамчун пешвои асосии Ислом дар ҷумҳурӣ ин гирудорҳое, ки нисбати масҷид рафтани донишҷӯйҳо садо медиҳанд, метавонед қабул дошта бошед?

Худо амр мекунад намозатонро бо ҷамоат гузоред ва дар ҷамоат хондан Худованд фақат мардонро истисно накардааст, балки ин амр барои ҳама яксон аст. Замони Паёмбар дари масҷид барои ҳама кушода буд. Ва тарбияи масҷид меваҳои ширину пурлаззате ба бор овард, ки 1400 сол инҷониб лаззаташр башарият наметавонад фаромӯш созад.
Оё ҳамаи шахсиятхои бузурге, ки боиси ифтихори мо мусулмонҳо буданд ва ҳастанд, донишомӯхтагони масҷид набуданд? Ва ин шахсиятҳое, ки фарзандони моро аз масҷид дур карда истодаанд ва дари масҷидҳоро бар рӯи навҷавонон мебанданд чи нияту мақсад доранд? Оё имрӯз олими исломие ефт мешавад, ки мардумро аз мактаб рафтан манъ карда бошад? Агар чунин олиме бошад ба таҳқиқ душмани Ислом ва миллати тоҷик аст. Балки пешвоҳои ҳақиқии мо, ки дилашон ба ин миллат месӯзад, даҳҳо бор аз минбарҳо мактаббачагонро насиҳат карданд, ки дар вақти дарс ба намози ҷумъа ё ҷамоъат наоянд ва намозашонро баъди дарс адо куманд. Эшони Муфтй фатвои шӯрои уламои шумо дар бораи манъи модарону хоҳарони мусулмон «хидмати бузург»-и шумо ва уламои бузургатон буд. Чунин «хидмат»-ро миллат ва таърих ба ёд надорад. Меваҳои талхе, ки ин хизмати шумо имрӯз ба бор овард ва дар оянда ба бор меоварад худ инсофан як бор нархашро дар бозор назорат карда медидед. Дар замоне ки духтари тоҷикро дар мактаб нимурён ба сари луч таҳсил карданаш дуруст аст, бозор рафтанаш дуруст аст, уламои бузурги шумо рисола навиштанд, ки масҷидравии занҳо макрӯҳ аст. Бо ин рисолаҳои заҳромез қаноат накарда қонуниаш кардед. Барои ин ҳама касе аз ҳукуматдорон гунаҳкор нестанд, фақат шумо ин масъулиятро бар дӯш доред ва ҷавобашро назди Холиқ омода созед!

Имрӯз, алҳамдулиллоҳ, Раиси ҷумҳур аз минбар бо фахр мусулмониашонро иброз медоранд. Дар тамоми баромадҳои худ пуштибонӣ аз Ислому пешвоёни ислом доранд ва 99 % фоизи аҳолии ҷумҳуриро мусулмон медонанд. Аммо Эшони Муфтӣ шояд шумо огоҳ набошед, ки тайи чанд соли охир таҳқири гӯшношуниди Қуръони маҷид ва Паёмбари акрам (с) дар матбуоти кишвар роҳандозӣ шуд. Шумо худ медонед, ки барои мусулмон ҳеч номусе болотар аз дину Паёмбар буда наметавонад. Шумо ҳамчун раиси шӯрои уламо дар ин таҳқир хомӯширо ихтиёр кардед, чаро? Ҳоҷӣ Акбар чанд ҳақиқатеро навиштанд, ки хилофи нафси шумо буд, ноҳақиашро исбот карданиед, Қуръону Паёмбаронатонро таҳқир карданд, сухани Набии Раҳмат ва Мухбири содиқ (с) «Бигӯед ҳақро агарчанде талх бошад» дар гӯшаи хотири шумо наомад!

Ба хотире, ки душманони Ислом Расули Акрам { с)-ро карикатура карданд олами Ислом ба ларза омад ҷуз шӯрои уламои шумо, ки садо баланд карданро барои худ гуноҳ донистанд. Ба хотири аз масҷид манъ кардани занҳо Ҳазрати домулло Ҳикматуллоҳ аз Тоҷикобод ба Душанбе омада дар маҷлисҳо иштирок карданд. Ва шумо тамоми воситаро истифода бурдед то занҳоро аз ибодат дар хонаи Худо манъ кунед, кореро ки Паёмбари Худо ва хулафои рошидин накарда буданд, шумоҳо кардед. Вале ба хотири Ҳабиби Худо як маҷлиси хурдакак ҳам дар шӯрои уламо баргузор нашуд. То мо фахр кунем, ки мо ҳам мусулмонем ва мо ҳам шӯрои уламо дорем. Афсӯс!!!

Баста шудани масҷидҳо ва дастгирии шумо ин икдомро боиси ҳасрату надомат аст, ки чун шумо пешвое дорем. Охир масҷид чи ҷое, ки набошад масҷид аст ва хонаи Худост. Бояд шумо ҳамаи воситаҳоро истифода мебурдед бо якҷоягии уламои ҷумҳури ба Раиси ҷумҳур шикоят мекардед. Агар шумо бо уламои ҷумҳури ба Раиси ҷумҳур шикоят мекардед, банда ба Ҷаноби Олӣ боварии комил дорам, ки арзи шуморо мепурсиданд ва намегузоштанд дар замони роҳбарии эшон чунин амали нангине карда шавад.

Оё шумо имрӯз, ки ин масъулиятро ба дӯш доред, гуфта метавонед, ки бо боздоштани модарон аз масҷид ва рондани донишҷӯёни мактаб ва бастани масҷидҳо чи зиёни сангине ба мо мусулмонҳо расид ва чи миқдор занону фарзандони мусулмон дини масеҳиро қабул карданд?
Дар маколаи бо номи шумо чопшуда номи шаш нафар аз уламои бузурги замони шӯравӣ зикр шудааст, ҳол он ки шумораи чунин бузргмардон, ки дар он солҳои мудҳиш ҷон ба каф гирифта, хидмати Ислом карданд ва аз банду зиндон ҳаросе накарда сухани Худоро ба бандагон расониданд, шояд ба ҳазорҳо нафар расад. (Худо раҳматашон кунад). Бубинед ин бузургон тавонистанд номи худро баъд аз вафоташон дар дилу дидаи мардум нигоҳ доранд. Оё шумс дар ин замоне, ки аз Раиси ҷумҳур сар карда то дехҳон ҳама ифтихор аз мусулмон буданашон доранд, тавонистед нисфи хидмати ин зиндаёдҳоро бикунед? Албатта не!

Умед дорам, ки раиси шӯрои уламо аз ин чанд эроди ман нисбаташон озурдахотир нашаванд, зеро камина ба қавли худи шумо ба гуфтаи Набии Раҳмат ва Мухбири Содиқ {с) «Бигӯед ҳақро агарчанде талх бошад» амал кардам.

Ҳамчунин инсофан худ қазоват кунед, Шӯрои уламое, ки наметавонад дар як моҳи мубораки Рамазон мардумро бо тақвими дуруст ва соатҳои намоз таъмин намояд оё метавонад аз масъалаҳои бузургу муҳими исломӣ пуштибонй кунад? (Албатта ин пурсиш танҳо ба ҷаноби эшони муфтй нест, балки ба ҳамаи онҳоест, ки ба такдири Ис-лому мусулмонон бетараф нестанд.)

Ва аз Худованди бузург масъалат дорам, ки шуморо нигаҳбом бошад ва ҳамаамонро дар навиштани суханҳои ҳақва рафтан ба роҳи рост ҳидоят фармояд.

Advertisements

2 Responses

  1. Rustami aziz,

    magar ba ghayr az yakchand makolai puchu kur-kurona navista shudai dini digar matlabe nest, ki rui in tornomaro oroish dihad. Nameshavad, ki dinro yaksu guzorem va ba dushi har yak shakhs? Chi kore dorand Rahmonu, Turajonzodavu Mufti ba imoni yak fard?

    Samak

  2. чазокумуллох бародар дилщод.
    аслан ин шахсияти бемаърифату бемасъулиятро муфти номидан хам хатост.
    аз он ки кишвари мо хамчунин муфтие дорад, нишон аз бархурди хукумати точикистон нисбати дини исломро нишон медихад. замоне таърифи диндории раиси чумхурро мешунавам аз газаб танамро ларза пахш менамояд. бовар кунед!!! у як шахси кофири бедин ва мешавад гуфт душмани дини ислом мебошад. шумо гумон мекунед ин хама карорхо бидуни ичоза ва розигии у кабул мешаванд? хато мекунед. дар раъси дин шахсияти манфуре нишастааст ки калимаи чимоъро аз ичтимоъ наметавонад фарк кунад. ва даст доштани у ба фуруши героин ба хама маълум аст. инчунин эшони абдухалилро ба хамин хотир (героин) командир саидшо шамол аз кумсангин бадарга кард. вой бар холи миллате ки хамчунин пешвохои дин дошта бошанд.

Javob berish

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Изменить )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Изменить )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Изменить )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Изменить )

Connecting to %s

%d bloggers like this: