Дурудҳо аз Тоҷвар ва Рустам

Навишторе аз Рустами Субҳонӣ

Хоҳарон ва бародарони бисёр ҳам гиромиқадр! Маро маъзур доред, ки муддати мадиде ба дархости Тоҷвари азиз мухолифат кардам ва идома додани ин сафҳаро бар дӯш нагирифтам. Банда бо ин роҳ хостам, ба ҳар сурат ки бошад, устоди азизам Тоҷварро водор ба идома додани кори ин торнигор кунам. Аммо ишон дар ҳақиқат дар ҳолу вазъи хубе нестанд. Аз он чизҳое ки дар Тоҷикистон мегузарад, сахт мушавваш ва дилсарданд. Вазъи ишон замоне боз сангинтар шуд, ки бо таҳқиқҳои интернетй муаллифони чандин номаи пур аз тавҳин ва дашномро ошкор карданд. Маълум гашт ин афрод аз «дӯстон»-и худи ишон буда, ҳатто аз дасти он кас нон ҳам хӯрдаанд. Ин ашхоси дурӯя ва бадзот гумон кардаанд, ки ишфои онҳо дар зери номҳои хуфия номумкин аст.

Ҳодисаи дигаре ки ҳоли устод Тоҷварро ба ҳам зад, таҳдидҳои манфур ба хешону наздикон ва дӯстони ишон дар Тоҷикистон буда, ки низ ба вазъи равонияшон таъсири баде аз худ бигзоштааст.

Ба ин далоили мазкура ишон тасмими росих гирифтаанд, ки ҳарчанд аз роҳу мароми худ ҳаргиз барнахоҳанд гашт, хатарро аз сари наздикони хеш дур кардан мехоҳанд ва бад-ин тартиб кори ин сомонаро ба хотири ишқе ки ба якояки шумоҳо доранд, қатъ намекунанд, балки ба дасти банда месупоранд. Ман бовар надорам, ки хоҳам тавонист, ин бори вазнину сахтро бар дӯш бигирам, аммо аз рӯйи ҳамдардй ва ҳамАндешй бо он кас, ниҳоят ризоият додам. То чанде ки метавонам, ин корро давом медиҳам ва фақат ба як шарту орзу ва ормон, ки ишон битавонанд, замоне ба сари ин кори оғозкардаи худ баргарданд.

Дуруди фаровони он касро ба ҳамаи хонандагони азизу гиромй мерасонам ва арҷи ишонро ба ҳар ҳарфи номаҳои охирини ҳар яки шумоҳо низ. Саломат ва сарбаланд бошед ва иншоаллоҳ, ки роҳи мо ҳақ асту Худо бо мост! 

Advertisements

6 Responses

  1. Рустами гиромй. Хуш омадед ба Андешасарои Точвар. Хушхолам, ки дубора ин торнигори нозанин фаъъол хохад шуд. Дуруди моро ба Точвари арчманд бирасонед. Мо хам умедворем, ки эшон ба сарои худ боз хоханд гашт.

  2. Ba Tojvari giromiqadr tanho yake az guftahoi B. Franklinro mekhoham khotirrason kunam:

    «Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither»

  3. Hamvatanone aziz! Tojvare aziz!

    In chand muddate ke az sababe «iste’foye’ muaalife in tornigor khabardor shudam, dar fikre sangine onam, ke mo tojikon chi qadr bebok, nisbate khotire yakdigar zolim, dar kuftan-e dust hamaruza omoda hastem, va ehtirom-e kuchak-e ba arzishho-ye volo nadorem.

    Khushunat ba nomu nomus-e dust, hamnafas, hamdard, hamvatan yak padidaye oddiye shudaast…

    Kam andar kam navishtaho-yero dar tore inerneti-e tojikon didaam, ke az dusti va mehr-e volo, muhabbat-e voqey’-i, ehsosot-e latif va lutf-e nozanin-e samimi ravonro shod megardonand…

    Bino bar hamaye on mushkili-hoye ke hamaye mo dorem, az kam budane Ustodon-e voqey’-i, khususan dar Internet, ke shoyad tahno makone sukhane ozod baroye tojikon boshad, va akhiran az durnamo-ye norushan-e vatane azizamon khotiram pareshon ast …

    Siyosat yak botloqe kasif ast, va har kasero ke az baro-ye arzish-hoye volo: ozodi-ye shakhsiyat, roshd va solimi-ye millat, oyanda-ye nakuye fazandon payraha-hoyash ba siyosat dar mezanad boyad bahr, oq’yonuse bovari ba naku-yi va neki-e doshta boshad to hama on zulm va kasifihoye siyosatro dar obhoye safo-ye neki toza bigardonad… in bahr-uq’yonus az dar’yohoye naku’yi, az duste-e voqe’yi, az mehr va shavqat va muhabbate shumo ob mekhurad…

    Harf, dida, raftore purmehr-ro kam nabined va arzoni nakuned tojikone aziz! Safir-e mehr budan mardi va mardro kam namekunad, arzishe kasero kosta namekunad, bar’aks mehr ast, ke roushanoyi-ro meafrouzad, mebakhshoyad, tufon-e zulm va torikiro barmedorad, meshikanad, ba safoye rouze nurafkan tabdil mekunad…

    Dirouz Ustode buzurg CHingiz Aytmatov guzashtand, khtoraashon shod boshad! Dardest sangin guzashte yak rushanfikr…

    Fikre kutoh budane umre inson-ro kuned, hamvatan-one aziz! Khotire zindagonro dar in zamon shod gardoned!

    Tojvare aziz, salomat boshed, az zulm-e nazdikon naranjed, bolotar az zahmat-e ranjish boshed, fikr-e onro kuned, ke in «duston» kutohandesh hastand…

    Khudro va nazdikonatonro az khatar dur doshtan hikmat-e zindagist, ke ravon va jahone tojikon-ro touli asrhoye purotash baqo dodaast; solim va salomat budane nazdikonamon, akhiran poyaye solimi va rushde millat ast! Baqoye Umr ast, ke jahone nav meofarad…pas az marg kalome nest, ke az daste muallif birezad, fikre nest, ke dida-yero rushan kunad, mehre nest, ke otashe ruzro nuroni kunad…

    Khudo-ye Tojikon, ke shoyad U ham dile ranjure dorad, va holo az zulmate hamaamon, «dustonu», «dushmanon», «ustodon»-u «shogirdon», barodaron-u khoharon khotirash pareshon ast, az mehre hamaye mo buzurgtar va hofize hamaye movu shumo va Vatane dust-doshtaamon boshad!

    bo kamole ehtirom,
    nisso

  4. Rustami azizi dil,

    khushholam, ki kori ustod Tojvarro davom medihed. Muntaziri navishtajoti nav va duoguii salomatii Tojvar hastam.

    Sipos

    Samak

  5. Сипосгузорем аз лутфи дустон ва умедворем ба ояндаи бехтар.

  6. Durud ba hamvatanon!

    Khub ast ki umri somonaro bar yak zarbai »havoladoron» nakanded. Aslan farq nadorad in somona va yo digarash, muhim on ki dar kadom shakle naboshad imkoniyati ravshanandozi az haqiati hol az dast naravad.

    Xele ham mekhostam az Rustami arjmand samti fe’lii somonaro hamchunon ki Tojvari arjmand xatkashi namudand davom bidihand. Aksariyat tasdiq dorand tafsiri hodisoti hayoti tojikon, uryonandozii fikru amali fasodkhurdagon nihoyat zarur ast.

    Shakhsan man dar in mavrid nihoyat ba hidoyat niyoz doram. Navishtahytaon ba man Odamu Tojik budan va boz zaboni asili tojikiro meomuzand.
    Nazaram ba shumoyon chunon ast: Aqlhoed ki aqlhoro yori dihand! Inro na hamchun taarif balki muhimtarin uhdadori qabul dored.

    Agar in nazaram durust boshad, pas haq dored az xizmati hamvatanon rui tobed? Shumo megued ‘’ne’’, vale to ongohe ki xatar boqist….
    Suole maro orom naguzosht. Shakhs khud rohi ozodijuii pesh giriftaast oyo roziyast zarbu otashi onro bardorad? Az gum namudanu murdan nametarsad?

    Tanqid nadoram kasero vale mepursam kujost on hadde ki shakhsro ba hole andozad ki az bahri hamachiz guzarad. Roh to oxir paimoyad. Shoyad baroi in sharoiti maxsus lozim ast? Shoyad holamon one az sari Chechenho guzasht tabohtar shaved, ki nido baroremu amalho zidd namoyem? Shoyad revolutsiya taklif doram? Chi rohi digar ast?
    Xar magar az xarigariash bo guftan memonad? Na. to qamchin nakhurad.

    Bovar doram ba mo »critical mass» lozim ast. Shumori onhoe , ki bedorandu roziyand amali »civil resistance» kunand biafzoyad.
    Shumo dar in ba mo madad kuned, ba mo gued az somonaaton, ki guftaaton dar doirai vase’i mardum pahnu fahmida shavad. Te’dodi »criticall mass» ‘ (ozodakunon) az in nameruyad? Meruyad! Che Guivarai tojik ham meoyad! Rahmoni batistashumulro merubem, inshholoh!

    Man reakzionist nestam. Vale »matematika hoil tojik»-ro bined chi meguyad. Talafi tojik mardum az taasiri kulli xosiyathoi Rahmon (az kammasuli to ba hamma namud zulmi maqsadnokash) dar hama davroni hukmdoriash barobar va yo ziyod az talafest ki hangomi »Jorubzanii Azimi Khalqi» viqu’ meoyad.
    Dar mavridi duvum murodi xalq ba dast meoyadu dar mavridi yakum boshad hamono – hayotamon to okhiri zamonash tu’mai nafsi Rahmon.

    Shoyad maro bad bined pas az in aqidaam. Lekin shumo chi iloj peshnihod dored?

    Umed doram in kasha-malashaam ta’batonro xira nakard. Tezu bejo gufta bosham ham uzr.

    Doimo shod boshed azizoni vatanparvar.

Javob berish

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Изменить )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Изменить )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Изменить )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Изменить )

Connecting to %s

%d bloggers like this: